Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Joop Egbertzen
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 dec 2021 14:22

Hallo,

Kan goed zijn dat de SSD-HD niet meer goed functioneert.
Wat ik morgen ga doen is:
SSD eruit halen en een gewone HD er in en ga dan weer Windows 10 Home erop te zetten.
Eventjes kijken dan wat er dan gebeurd.
Ik laat het je weten morgen.

Gr.Joop
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is goed ik wacht het af :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Joop Egbertzen
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 dec 2021 14:22

Goede morgen!

Heb er een nieuwe ongebruikte HD aan gekoppeld,toen de dvd/cd drive met WINDOWS 10 proberen te installeren, dit is niet gelukt.
Kreeg wel een zwart scherm gedurende 5 minuten.
Kreeg wel de mededeling; kan niet geïnstalleerd worden, bevat 1 of meer dynamische volumes en wordt niet ondersteunt.
Heb weer de SSD drive geïnstalleerd en wat schets mijn verbazing, WINDOWS 10 kwam te voorschrijf, hebben zeker de kaboutertjes vannacht
gedaan.
Toen geprobeert een Wired internet aansluiting te krijgen; WINDOWS gaf aan dat er een onbekend netwerk aanwezig is.
Na enig zoeken kwam DESKTOP-0TS3A9D te voorschrijf, dat is niet mijn DESKTOP-WIMPIE.
Verder een schijf-ruiming willen doen maar die valt in eens weg.
Heb een foto bijgevoegd;
Wat opvalt dat drive D:/ ineens drive E:/ wordt.en dat de GENERIC-SD/MMC/MS PRO USB drive zichtbaar is.
Persoonlijk denk ik dat er een REMOTE (Bleutooth) USB drive, virtueel aan mijn account is gekoppeld.
Hoe kom hiervan af? Bestaat er een programma dat deze ongewilde aansluiting uit kan schakelen?

Gr. Joop

Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Doe eerst eens:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Joop Egbertzen
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 dec 2021 14:22

Hallo,

Deze tool heb ik via mijn buren op een usb stick gezet. Daarna in mijn pc gestopt.
Wat er gebeurde het scherm werd zwart en toen na plusminus 5 minuten kreeg ik mijn WINDOWS scherm
weer te zien.
Echter toen ik mijn usb controleerde bleek het programma verdwenen, de usb was totaal leeg gemaakt.

Ik ben verder gaan zoeken waar dat generieke usb programma (Voorgaande foto Hiervan)vandaan kwam,
De internet site was van www.3g.org.Toen ging er bij een lichtje branden,want in mijn KPN ROUTER staat eee
3g/4g/ aansluiting met een passwoord maar zonder gebruiker.
De data van KPN na gesnuffeld waaruit blijkt dat 3g/4g er nog bij hoort maar wel zonder iemand met een passwoord.
Ga binnenkort naar een KPN winkel om te vragen of die verbinding van mij kunnen stop zetten.
Ik hou je op de hoogte.

Gr.Joop
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik wacht het af :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Joop Egbertzen
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 dec 2021 14:22

Goede middag

Ben vanmorgen naar KPN winkel geweest en het probleem aan hun uitgelegd.
Ook wat betreft de REMOTE-VIRTUEEL-USB DRIVE, en de 3G/4G die er gewoon in het KPN account bleef staan,
Konden ze mij geen uitleg van geven.
Hun reactie was:
Verander je SSID met een willekeurige naam en verander dan ook meteen je password.
Zo gezegd zo gedaan.Echter het probleem bij mij bleef bestaan.

Is er dan geen manier om de REMOTE-VIRUELE USB DRIVE die op mijn pc is geplaatst uit te schakelen.
Ik heb ook geprobeerd de WINDOWS 10 HOME weer opnieuw te installeren en ook deze keer blijft de installatie steken
op 96%. terwijl het lampje van dvd/cd blijft flikkeren en dan ineens een zwart scherm.Toen heb ik de Pc maar afgezet.
Wat ik ook doe, oude SSD SCHIJF eruit en een nieuwe HD er aan en opnieuw gedaan zoals eerder beschreven.
Nogmaals ik heb totaal geen beheer meer over de pc

Gr.Joop
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Haal alle schrijven eens los, alleen degenen waar je Windows opnieuw wil hebben aangesloten.
Zorg ook dat je niet aangesloten is aan internet.

Maak via een andere pc een USB-stick om Windows 10- mee te installeren Handleiding.

Start hiermee je pc op (indien nodig via de Bios de opstart aan te passen dat hij daar vanop start) en installeer Windows.
Hierna kan je alles nakijken en de pc bedraad aansluiten om zo alle updates binnen te halen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Joop Egbertzen
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 dec 2021 14:22

Goede morgen,

Een USB MET WINDOWS 10 HOME bij de buren gemaakt en bij mijn PC de installatie van win 10 opgestart,
begint goed tot 96%. En dan weer een tijdje een zwart scherm.na plusminus 20 minuten laat het scherm zien dat Windows 10
klaar is en zonder dat ik iets aan klikt verder gaat.Vreemd!
Ook virtuele keyboard om het passwoord in te voeren kan ik niet te voorschrijf halen.
Dit gebeurt er keer op keer.
Ik heb totaal geen beheer meer van mijn PC.

De (verborgen) d:/ en of E:/ blijft bestaan.persoonlijk denk ik dat daar het probleem zit.
Wanneer ik een nieuwe Windows 10 erop wil zetten gaat dat goed tot 96% en dan wordt mijn pc overgenomen.
Is er dan geen manier om de REMOTE-VIRTUELE- (BLEUTOOTH)-USB DRIVE af te sluiten en of eraf te smijten.
Als er een oplossing is hoor ik dat graag

Gr.,Joop
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Die schone installatie doe je toch niet op die WDC schijf 500 GB want die geeft een SMART error.
Dus zorg voor een goede andere schijf en probeer daar zoals ik had beschreven Windows opnieuw te installeren.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Joop Egbertzen
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 dec 2021 14:22

Hallo Abbas,

Er mankeert niets aan de SSD Drive.
Ik heb nu Windows 11 Home er op gezet en dat ging feilloos.
Ik ga er nu vanuit dat het toch aan die REMOTE DRIVE D:/ ligt.
(zie welke dat is in het voorafgaande)

Hoe krijg die remote drive eraf?

Gr.Joop
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Maak eens een printscreen van Schijfbeheer en Deze PC <--als je die heb geopend.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Joop Egbertzen
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 dec 2021 14:22

Goede middag ADDS,

Vooraf gaande jouw vraag heb een SUPER ANTISPYWARE programma gedraaid en dit was het resultaat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt erop dat de D:\ GENERIC-SD/MMC/MS PRO USB er niet meer op zit.
Echter als ik er mijn KPN-SERVICETOOL er op laat draaien,geeft die aan dat ik nog op Windows 10 Home draait,maar ik heb WINDOWS 11 HOME
Draaiend op mijn Pc.

Wanneer ik naar TASKSCHD.MSC ga, zie ik dat VDS.EXE is gestopt.( zie foto)
Ik zie op mijn PC ook niet de D:\ GENERIC-SD/MMC/MS PRO USB meer staan.

Gr.,Joop
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,


Doe eerst eens:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Joop Egbertzen
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 dec 2021 14:22

Goede middag ,

Heb het programma gedraaid op de manier zoals je aangaf,echter het lost niks op.
De D:/ met daarop Windows 10 Home blijft gewoon zichtbaar, terwijl ik Windows 11 Home op de PC heb staan.

Heb nu besloten om de PC naar ACER op te sturen, ik hoop dat zij het probleem met de VIRTUELE -GENERIC D:/ drive kunnen oplossen.

In iedergeval bedankt voor jouw hulp, ik heb er zeker iets van opgestoken.

Gr., Joop

Terug naar “Virus- en malwarebestrijding logfile-sectie”