Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Open het startmenu en typ rstrui.exe om systeemherstel te openen, probeer vanuit hier eens een nieuw systeemherstelpunt aan te maken.
Indien je een foutmelding krijgt geef dan even door welke dat is.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

Restore points waren gedeactiveerd. (er was niet zo veel plaats meer vrij).
Heb het nu geactiveerd en herstelpunt werd aangemaakt zonder problemen.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Dat is mooi, hoe staat het nu verder met de problemen?
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

voorlopig alles ok, de knelpunten zijn meestal als ik begin te gamen :D
Moest het nog voorvallen zal ik deze thread updaten.

Hartelijk dank voor de hulp!!
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Graag gedaan, mocht je nog problemen hebben dan hoor ik het wel.. :D
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

helaas pindakaas, weer 2 maal gecrasht :/
Misschien is het hardware gerelateerd?
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Controleer in de volgende map: "C:\WINDOWS\Minidump" of er DMP-bestanden aanwezig zijn.
Zo ja upload de meeste recente naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

geen dump bestanden aanwezig :/
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Installeer het programma en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfo.exe en kies de optie uitvoeren als administrator.
  • When finished, open the installed program by double clicking on it.
    • Good - There are no problems found, the drive is working properly.
    • Caution - The drive have some problems. (which indicates a drive that you should most likely be thinking about backing up and replacing.)
    • Bad - This usually indicates a drive that’s dead or near death. (! - Back up all important data as soon as possible.)
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Open het startmenu en typ logboeken en klik op Windows-logboeken > Systeem.
Klik nu rechts op de optie huidig logboek filteren.
Bij geregistreerd selecteer je afgelopen 24 uur en klik op OK.
Klik in het menu op acties en Bestand met gefilterd logboek opslaan als...,
Selecteer bij het opslaan de optie "Tekst (door tabs gescheiden) (*.txt)"
Sla het bestand nu op als Syslog.txt en upload dit bestand naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats hier de downloadlink.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Kijk eens in de event viewer of je daar recent de volgende melding ziet als:

The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x0000007f (0x0000000000000008, 0xffffd2808819de70, 0x00000075907fe4c0, 0x00007ff80098a67b). A dump was saved in: C:\WINDOWS\MEMORY.DMP. Report Id: fb38c377-fc75-4139-bd68-92210def6965.

Doe ook het volgende even.

Download de Afbeelding Sysnative BSOD Dump + System File Collection App naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op SysnativeBSODCollectionApp.exe en kies de optie als administrator uitvoeren.
  • Er opent nu een blauw scherm, wanneer dit proces gereed is opent de map C:\Users\<gebruikersnaam>\Documents.
  • Upload het bestand SysnativeFileCollectionApp naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
  • Het kladblokvenster 'BSODPostingsInstructions' kan je sluiten.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
jeltedeproft
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2009 13:13

Ik heb jouw error gevonden

The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x0000007f (0x0000000000000008, 0xffffc1016dce0e70, 0x0000000000000000, 0xfffff8050c205215). A dump was saved in: C:\WINDOWS\MEMORY.DMP. Report Id: de97d7e8-3963-4dfa-88d0-b4aeb14b7f56.

Gevolgd door dit

The dump file at location: C:\WINDOWS\MEMORY.DMP was deleted because the disk volume had less than 25 GB free space.


https://gofile.io/d/oRdH2l
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

In de FRST log zag ik al dat er maar 19GB schijfruimte vrij was. Kan je bepaalde data naar D of E kopiëren zodat je om en nabij de 30GB aan vrije ruimte hebt op de systeemschijf?

Wacht dan op de volgende crash en controleer of de memory dump aanwezig is C:\WINDOWS\MEMORY.DMP.
Kopieer dit bestand naar het bureaublad en ZIP dit bestand en upload het naar https://gofile.io/uploadFiles en plaats hier de downloadlink.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”