Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Robke1974
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 jan 2008 20:18

hallo, ik heb voor kerst een splinternieuwe asus vivo aio v241eak-ba112t-be desktop gekregen,
maar deze geeft al problemen sinds hij nieuw is, is al 3x terug naar de winkel gebracht,
en daar werkt hij naar behoren volgens de verkoper, maar hij start hem op en doet er zo goed als niets mee.

de verkoper heeft mcafee er al af gegooid, en nu verder proberen zonder enige vorm van bescherming.

op de desktop zit momenteel bijna geen extra programmas of fotos of dergelijke.

NU het probleem, de desktop gaat super snel opstarten en klaar binnen 5 seconden MAAR
soms doet hij totaal niets meer, dan kan je 2 seconden typen en blokkeerd hij weer voor 5 seconden
en zo de hele tijd door...ook internet en alles gaat dan heel traag.

moet wel zeggen dat hij zonder mcafee al beter werkt, maar soms merk je nog dat hij soms traag is.
soms maar enkele minuten en soms veel langer.. Is dit probleem hier bekend ?

Het liefst download ik geen risico bestanden om te scannen, dit om verdere problemen te vermijden.

Weet iemand raad wat ik eventueel nog kan doen ?

mvg Robke
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Doe het volgende eens:

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.(noteer wel eerst wat allemaal is ingeschakeld)
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Hoe werkt de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Robke1974
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 jan 2008 20:18

Hallo,
Weer enkele dagen uitgeprobeerd, maar
Tevergeefs bleef net weer hangen, Was niets meer mee aan te vangen.
Heb hem met moeite uitgeschakeld gekregen.

Vriendelijk groetjes Rob
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Wat ik je heb laten doen noemen ze een Clean Boot: https://support.microsoft.com/nl-nl/top ... 7a1807f3dd

Als de pc dan nog niet goed werkt is er meer aan de hand als één programma of service.
Ik zou er toch mee terug gaan want dit mag niet, hij bevriest door een handeling maar welke?
En als wij nu verder gaan zoeken met bepaalde programma's dan schuiven ze de schuld straks je jou schoenen
dus niet doen en terug naar de winkel.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Robke1974
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 jan 2008 20:18

Hallo, daar had ik al schrik voor 🥴
Normaal stonden er geen virusscanners meer op de desktop volgens de verkoper, maar toch krijg ik meldingen van Microsoft defender van scans wat werden uitgevoerd… kan je mij helpen voor dit gehele systeem uit te schakelen ? Zou hier ook wel mee te maken kunnen hebben.

Fijne avond rob
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download het volgende programma, hierdoor krijgen we een overzicht dus nog niks raars.
Hierdoor hebben we enig inzicht (ik kijk er morgen pas na).

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Robke1974
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 jan 2008 20:18

Hallo, bedankt voor je snelle antwoord, voorlopig kan ik niets doen op de desktop, hopelijk is hij morgen weer snel en kan ik het gevraagde in orde brengen.

Tot later Rob
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Lukt het niet kan je het olok zo doe.

Stap 1 Start de computer (eerst) op in de veilige modus.
  • Open het startmenu en klik op Instellingen.
  • Ga naar Bijwerken en beveiligen > Systeemherstel > Geavanceerde opstartopties.
  • Klik hier op Nu opnieuw opstarten.
  • Selecteer nu de optie(s) Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen.
  • Kies de optie veilige modus.

Stap 2 Zet FRST met een USB-stick over en laat de tool scannen. Post de beide logjes (FRST.txt en Addition.txt) in je volgende post...
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Robke1974
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 jan 2008 20:18

hoi,
Met veel moeite toch gelukt, in bijlage de logjes.
groetjes Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Staan er nog meer pc's in je netwerk?
Normaal stonden er geen virusscanners meer op de desktop volgens de verkoper, maar toch krijg ik meldingen van Microsoft defender van scans wat werden uitgevoerd…
Hiermee bedoelt hij een losse antivirus scanner als de ingebouwde Defender.
De meeste nieuwe pc's worden geleverd met een aanbiedings antivirus scanner.
Bij die van jou was dat McAfee, die is voor een deel verwijderd want ik zie restanten.
Deze restanten kunnen voor problemen zorgen, omdat je nu gebruik maakt van Defender en die is goed genoeg voor gewoon
gebruik.

Via de volgende fix kan je de restanten van McAfee verwijderen en daarna kijken hoe de pc werkt.

Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Robke1974
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 jan 2008 20:18

hallo, ik weet niet of ik het goed heb gedaan, maar heb wel een logje.
nu afwachten of hij beter gaat.
fijne avond Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Je heb het goed uitgevoerd, test het een aantal dagen uit.
Mocht de pc weer bevriezen kijk wat je op dat moment aan het doen was/bent.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Robke1974
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 jan 2008 20:18

Hallo,
even een update, tot nu toe gaat de pc prima, maar nog even afwachten dat we niet te snel victory kraaien :)
dus laat dit topic nog een 14 dagen open aub.
Fijne avond Rob
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Robke1974 schreef: 14 mar 2022 19:45 Hallo,
even een update, tot nu toe gaat de pc prima, maar nog even afwachten dat we niet te snel victory kraaien :)
dus laat dit topic nog een 14 dagen open aub.
Fijne avond Rob
Dat is goed :D
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Robke1974
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 jan 2008 20:18

Goedeavond,
Jammer genoeg heeft de pc weer zijn kuren, heeft nu een dikke week netjes gewerkt, deze namiddag ook, nu vanavond haal ik hem uit standby en valt er niets meer mee aan te vangen.

Wat had ik geopend, niets eigenlijk alleen opzoekingen over info op de aeg site over dampkappen. Had deze site wel laten openstaan toen de pc in stand-by werd gezet.

Vraag mij toch af hoe zo iets kan met een splinternieuwe desktop. 🥴🥴

Fijne avond Rob

Terug naar “Hardware en Randapparatuur”