Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Via de Windows Store krijg ik bij het installeren van sommige apps de foutcode Code: 0x80070005. Windows Store download de betreffende app (bij Filmforth) wel, start met installeren en komt dan met de melding "Er ging bij ons iets mis" en de bovenstaande foutcode als ik op details klik.
Ander apps worden wel gewoon geïnstalleerd.

Ik heb al verschillende oplossingen die op fora worden genoemd uitgeprobeerd, maar tot nog toe zonder resultaat.

Ik hoop dat ik hier hulp mag vragen.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3847
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Foutcode 0x80070005 is meestal het gevolg van een toegangsprobleem (Access Denied).
Als andere apps wel werken lijkt me de Windows Store in orde.

Kan je de app wel op een andere vergelijkbare computer installeren ?
Welke antivirus/antimalware beveiliging gebruik je ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Ja, andere apps werken wel en kunnen ook vanuit de Windows Store worden gedownload en geïnstalleerd. Alleen sommige (bijv. Whatsapp desktop, Filmforth) worden kennelijk geblokkeerd.

Ik gebruik F-secure (via KPN Veilig).

Ik heb ook al geprobeerd om een nieuwe user op de pc aan te maken, maar ook daar wordt de installatie met dezelfde foutcode tegengehouden.
F-Secure heb ik uitgeschakeld en zelfs helemaal verwijderd, maar ook dat zonder resultaat.

Op mijn laptop (Windows 11) kan ik de apps wel foutloos installeren
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3847
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Op mijn laptop (Windows 11) kan ik de apps wel foutloos installeren
Is daar ook F-Secure actief ?
Welke Windows versie gebruik je op de computer met dit probleem ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Ja, daar is dezelfde F-Secure geïnstalleerd.

Op de PC is Windows 10 geïnstalleerd (Windows !0 Pro; 22H2 build 19045.2846)
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3847
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We kunnen eens met een tootlje kijken wat je computer aan boord heeft en of de fout gelogd wordt.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Verplaats het gedownloade bestand naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Hier de gevraagde bijlagen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3847
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Heeft BullGuard Antivirus of BullGuard FireWall ooit op deze computer gestaan ?
Is Pulse Secure ook op de andere computer geïnstalleerd ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Nee, Bullguard heeft (bij mijn weten) nooit op deze computer gestaan.

Pulse Secur staat ook op de laptop, is VPN verbinding voor mijn werk
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3847
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Apart dat BullGuard dan 2 keer vermeld staat in de logjes.
We gaan wat opruimen.

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Gedaan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

FRST64 leek klaar in vorige bericht, maar was vastgelopen.
Ik heb hem nog een keer gedraaid. Nu werd opnieuw gestart aan het eind.
Logbestand 2 toegevoegd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3847
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ok. Enige verbetering nu mbt Windows Store ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Nee, nog steeds dezelfde melding
Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3847
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We kijken verder.
Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log naar je bureaublad.
Zip het gekopieerde bestand en post het als bijlage.
Is het zipbestand te groot, upload het dan naar een file-sharing site zoals https://wetransfer.com en post de download link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Windows”