Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

abbs
Site Admin

Hallo,

Heb je toevallig iets nieuws geïnstalleerd (programma of update) waarna dit probleem ontstond.

Om Wifi weer te testen heb je toch wel het internet kabeltje ontkoppeld uit je laptop?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Willyt53
Lid

Het internet kabeltje had ik er inderdaad uitgehaald.

Updates heb ik niet handmatig gedaan en wifi deed het al niet meer toen ik Bitdefender weer op mijn laptop heb gezet.
De oude Bitdefender had ik verwijderd omdat het jaarcontract voorbij was.
Daarop kreeg ik een mooie aanbieding dus weer geïnstalleerd.
Maar ik weet echt niet of vanaf het moment van verwijderen de problemen met wifi zijn begonnen.
Verder heb ik naar mijn weten niets veranderd aan de laptop.
abbs
Site Admin

Hallo,

Ik ga even een collega vragen of hij een idee of oplossing heeft (dus even geduld).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Maxstar
Site Admin
Contacteer: Website

Hallo,
Willyt53 schreef:(...) Maar ik weet echt niet of vanaf het moment van verwijderen de problemen met wifi zijn begonnen.
Ik stel voor om BitDefender wederom te verwijderen, Gebruik de officiele tool die je hier kan downloaden voor het betreffende pakket.

De betaalde paketten van BitDefender nemen steeds meer functies van Windows over. Dit geldt niet alleen Windows Updates, maar de pakketten zijn tegenwoordig ook uitgerust met een Wi-Fi Security Advisor, Dit onderdeel zou heel goed voor de problemen kunnen zorgen. Zie o.a. deze link voor meer informatie.

Mijn advies is om BitDefender geheel te verwijderen via de eerste link waar je de tool kan downloaden om BitDefender te verwijderen. Herstart na het gebruik van de Uninstall tool tweemaal het systeem en probeer opnieuw via WiFi verbinding te maken.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Willyt53
Lid

Hallo Maxstar en abbs,

Helaas moet ik doorgeven dat het niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd.
Het icoon van de wifi is niet te zien. Ook bij netwerk en internetinstellingen zie ik geen netwerken om te verbinden.
Ik wacht met belangstelling op jullie reactie.

Afbeelding
Maxstar
Site Admin

Hallo,

Verwijder de volgende driver via de softwarelijst van Windows en herstart daarna de computer.
Intel® PROSet/Wireless Software (HKLM-x32\...\{fefa9370-e735-4821-9cbc-48bd843e7ac3}) (Version: 19.80.0 - Intel Corporation)

Download vervolgens via de onderstaande link de laatste versie en installeer de driver.
https://www.intel.com/content/www/us/en ... -8265.html

Probeer hierna opnieuw verbinding via WiFi te maken.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Willyt53
Lid

Ik zal wel een grote kluns zijn maar ik kan die "Intel® PROSet/Wireless Software (HKLM-x32\...\{fefa9370-e735-4821-9cbc-48bd843e7ac3}) (Version: 19.80.0 - Intel Corporation)" niet vinden.
Ik heb 2 schermafbeeldingen meegestuurd, moest ik het hier vinden of waar dan wel?
Afbeelding

Afbeelding
Maxstar
Site Admin

Open het startmenu en typ configuratiescherm en ga hier naar de optie Een programma verwijderen.
In deze lijst staat de "Intel® PROSet/Wireless Software", selecteer deze regel en klik op verwijderen.

Willyt53
Lid

Ahum, zo eenvoudig kan het zijn, ik zocht helemaal verkeerd.
Maar het is verwijderd, gedownload, erop gezet vanuit de downloads zonder netwerkkabel, opnieuw opgestart maar helaas.
Nogmaals een keer geprobeerd met de download uit de vorige instructie maar ook nu blijft alles bij het oude, geen wifi.
Maxstar
Site Admin

Hmm, heel vreemd. Kan je nogmaals de troubleshooter uitvoeren en tevens een nieuw loge van de MiniToolBox plaatsen.

Willyt53
Lid

Oké
Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Maxstar
Site Admin

Waarom heb je de volgende tool gedownload en/of gebruikt? Dit soort tools zorgen vaker voor meer problemen dan die goed doen.

Date: 2023-09-21 12:45:00
Description:
Microsoft Defender Antivirus heeft malware of andere mogelijke ongewenste software gedetecteerd.
Zie het volgende voor meer informatie:
https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid ... terprise=0
Naam: PUA:Win32/Solvusoft
Ernst: Laag
Categorie: Mogelijk ongewenste software
Pad: file:_C:\Users\willy\Downloads\Setup_DriverDoc_2024.exe

Ga wederom via het configutatiescherm naar: Netwerk en internet > Netwerkverbindingen[/b].
Klik met de rechtermuisknop op Wi-Fi en kies de optie Status en Eigenschappen van draadloos netwerk.
Maak vervolgens een screenshot van het tabblad verbinding en beveiliging.

Willyt53
Lid

Opdracht was;
Ga wederom via het configuratiescherm naar: Netwerk en internet > Netwerkverbindingen[/b].
Klik met de rechtermuisknop op Wi-Fi en kies de optie Status en Eigenschappen van draadloos netwerk.
Maak vervolgens een screenshot van het tabblad verbinding en beveiliging.
------------
Bij verbinding met netwerk maken krijg ik een blauw schermpje rechtsonder te zien.
Daar zie ik dat ik verbonden ben met het netwerk en daaronder moet in naar de
netwerk-en internetinstellingen aanklikken.
Onder deze regel staat; Instellingen wijzigen, zoals het instellen van een datalimiet.
Deze klik ik aan en wat is te zien staat 1 schermafbeelding (de 1e afbeelding.)
Dan zoek ik verder bij adapteropties wijzigen en daar staat Wi-/fi bij als ingeschakeld
Daar met rechtermuisknop / eigenschappen ziet u het volgende schermpje (zie 2e afbeelding).
Tabblad verbinding en beveiliging zie ik niet.

Dan de vraag waarom ik die tool gebruikt heb? Dat heb ik niet bewust gedaan, ik ben door de pagina heen gescrold van de drivers en wat rondgekeken. Dus niet met opzet gewijzigd of i.d.

Afbeelding

Afbeelding
Maxstar
Site Admin

De WiFI-adapter geeft hier een verbiningssnelheid aan van 412,3Gbps? Ik heb dit eerder gezien bij een defecte WiFi-chip, dit zou het probleem met het stuurprogramma kunnen verklaren. Maar laten we het volgende eens proberen, dit geeft wederom meer info.

Op de bovenstaande screenshot is het niet te zien, maar is de optie Client voor Microsoft-netwerken aangevinkt?

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Als er een melding van SmartScreen verschijnt voer dan het volgende uit: Handleiding.

Farbar Recovery Scan Tool Link (64-bit-versie)

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..

Willyt53
Lid

Hierbij de fixlist en "client voor Microsoft-netwerken was/is aangevinkt.
Kan ik Bitdefender weer op de laptop zetten?

Terug naar “Internet en Netwerken”