Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Frietnetje
Lid

Beste,

Dagelijks krijg ik wel een BSOD op mijn pc, vervelend natuurlijk. Het is niet 1 specifieke foutcode, de laatste die ik weet is deze:
bsod appmodel 79... Iets met geheugen. Alles is up-to-date. Ik wordt er doodmoe van.

Ik weet niet welke hulp er mogelijk is? Welke gegevens ik moet/kan aanleveren zodat het probleem misschien opgelost kan worden. Ik hoor het graag. Voor nu alvast bedankt!
Maxstar
Site Admin
Contacteer: Website

Hallo,

Download de Afbeelding Sysnative BSOD Dump + System File Collection App naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op SysnativeBSODCollectionApp.exe en kies de optie als administrator uitvoeren.
  • Er opent nu een blauw scherm, wanneer dit proces gereed is opent de map C:\Users\<gebruikersnaam>\Documents.
  • Upload het bestand SysnativeFileCollectionApp naar https://wetransfer.com/ en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
  • Het kladblokvenster 'BSODPostingsInstructions' kan je sluiten.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Frietnetje
Lid

Bedankt voor de hulp tot nu toe!
Hierbij de downloadlink:
https://we.tl/t-OtUmLy8JQJ
Maxstar
Site Admin

Dit lijkt inderdaad een geheugenprobleem te zijn, doe daarvoor als eerste het volgende. Momenteel heb ik alleen een Engelse tekst voorhanden, maar dat moet geen probleem zijn neem ik aan.

Please follow the instructions below to run Memtest. (It's recommended to run it for 8 passes (2 runs of 4 passes).
  1. Download Download MemTest86 Free to your desktop and extract this file.
  2. Right click imageUSB.exe and select the option "Run as Administrator".
  3. Select the USB-stick to place a checkmark.
  4. Warning! When you perform the following steps it will overwrite all your data on this USB-stick!
  5. Then click Write to copy the ISO file "memtest86-usb.iso" to the USB-stick.
  6. When you get the message: "You have chosen to write an image to the following USB-drive, click Yes.
  7. Then a final warning will appear, click Yes to create the USB-stick with the Memtest ISO file...
  8. Boot the system from this stick and run MemTest for the first 4 passes.
  9. If no errors have been found after the four passes of the 13 different tests that the free version does, then restart Memtest86 and do another four passes.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Frietnetje
Lid

Test uitgevoerd. Deel 2 van de test is niet uitgevoerd vanwegen teveel errors. Ik heb een logje opgeslagen, heb je hier iets aan?

Dank!

Afbeelding

Afbeelding
Maxstar
Site Admin

Hallo,

Dit ziet er niet goed uit, je kan Memtest opnieuw uitvoeren maar dan telkens met 1 van de 2 geheugenmodules. Hiermee kan je in ieder geval nagaan welke defect is of wellicht beide.

Frietnetje
Lid

Ok, 1 van de 2 of beide kaartjes zijn dus kapot... Ik ga dan liever opzoek naar 2 nieuwe.. Moet ik dan zoeken naar RAM die compatible is met het moederbord neem ik aan? Of is er ergens een website waarbij na het invoeren van het moederbord type enkele resultaten naar voren komen?

Dank!
Maxstar
Site Admin

Ja kijk altijd in de QVL-lijst van het moederbord kijken om te zien welk geheugen compatibel is en tevens is getest.

Dit is de informatie van de huidige geheugenmodules:

Code: Selecteer alles

Manufacturer	Part Number	Serial Number	Speed	Capacity	Bank Label	DIMM	Form Factor	Data Width
Unknown	F4-3600C16-16GVKC	00000000	3600 MHz	16 GB	P0 CHANNEL A	DIMM 1	8	64
Unknown	F4-3600C16-16GVKC	00000000	3600 MHz	16 GB	P0 CHANNEL B	DIMM 1	8	64
Het type moederbord is MSI X570 GAMING PLUS (MS-7C37), zie de volgende link voor compatibel geheugen.
https://pangoly.com/en/compatibility/ms ... g-plus/ram

Frietnetje
Lid

Dank voor alle hulp! Ik ga 2 nieuwe stripjes met RAM geheugen plaatsen!
Maxstar
Site Admin

Graag gedaan. Mochten er nog problemen zijn laat het dan even weten... :D

Terug naar “Blauwe schermen en opstartproblemen”